O plakacie reklamowym

Strona główna >> Z Zycia Szkoly >> O plakacie reklamowym

11.04.2017 r. w murach CKZiU Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska odbyły się warsztaty dotyczące analizy plakatu i rysunku. Pani Justyna Rybak z WSTI w Katowicach omówiła funkcja plakatu reklamowego, co łączy się z  przyciąganiem uwagi - wzbudzeniem pragnienia posiadania reklamowanego produktu.  Tak samo, jak w rysunku, jest w plakacie: działamy na emocje odbiorcy poprzez współczucie, kontrowersje, strach, obrzydzenie, tabu oraz humor. Uczniowie dowiedzieli się również, jakie są cechy plakatu reklamowego: traktujemy odbiorcę jako przyjaciela - jeden dominujący motyw (zdjęcie, obrazek, napis) - ograniczona liczba słów - ekspozycja logo  (logo musi być widoczne, by odbiorca skojarzył przekaz z konkretnym produktem) -widoczne duże litery -prosty i czytelny przekaz.

Analiza tekstów ikonicznych to jedno z zagadnień na maturze ustnej z języka polskiego.

Galeria zdjęć: