Uczniowie klasy III le wspólnie z polonistką Bożeną Fulas mieli mozliwość uczestniczyć w zajęciach online prowadzonych przez p. Marię Śledzianowską z Muzeum Literatury w Warszawie. Była to pierwsza lekcja z całego cyklu. Młodzież mogła przypomnieć sobie cechy typowych bohaterów epoki romantycznej i porównać je z młodopolskimi bohaterami. Ruch romantyczny ukształtował się w Europie rozdartej wojnami i nie był ani jednorodny, ani skoordynowany.Sposób myślenia pozostawał pod panowaniem filozofii niemieckiej, która okazała się najważniejszą filozofią romantyzmu.Dużym zainteresowaniem cieszył się człowiek, jego uczuciowość i udział w patriotycznych wydarzeniach historycznych. Opiewano także poetykę ruin i minionego czasu, metafizyczny walor przyrody, jej tajemniczość, potęgę i żywiołowość, tajemniczą urokliwość legend i podań ludowych. W sztuce romantycznej nie było jednej, dominującej szkoły – każdy artysta mógł wypracować swój własny styl. Romantyzm jednak otworzył bramy wielu przyszłym ewolucyjnym kierunkom sztuki: symbolizmowi, impresjonizmowi, a także kubizmowi i abstrakcji.