W dniu 29.11.2017 r. w Sali Widowiskowo - Koncertowej Muza odbyła się Debata „FAS – MASZ WYBÓR”. Honorowy Patronat nad Debatą objął Prezydent Miasta Sosnowca pan Arkadiusz Chęciński, patronat medialny Telewizja Polska S.A oddział w Katowicach, Radio eM, Wiadomości Zagłębia, Kurier Miejski.
Uroczystego otwarcia debaty dokonali przedstawiciele organizatorów pani Dorota Szewczyk Dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu oraz pan Jacek Górski Dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kilińskiego 25.
Gośćmi byli przedstawiciele Samorządu oraz różnych instytucji: w zastępstwie Naczelnika Wydziału Kultury i Promocji Miasta Piotr Pluta, przedstawiciel Rady Miejskiej Jan Bosak, Kierownik Działu ds. Rodzin i Asysty Rodzinnej działającego w strukturach MOPS Katarzyna Słupińska, Prezes Stowarzyszenia Klub Abstynenta "Ad-Astra” Mariusz Maciejewski, Elżbieta Świątek Prezes Stowarzyszenia Rodzin Abstynenckich „Uwolnienie” oraz Diecezjalny Duszpasterz Trzeźwości ks. Krzysztof Bendkowski. W debacie uczestniczyli także dyrektorzy, pedagodzy, psycholodzy oraz młodzież sosnowieckich szkół.
Technikum nr 6 prezentowali uczniowie klas 2AL, 2L, 3P z opiekunami pedagogiem i psychologiem.
Następnie głos zabrali eksperci zajmujący się problematyką FAS:
- Andrzej Siwiec dr n.med. Prezes Zarządu Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu,
- Gabriela Rosół psycholog w Diecezjalnym Ośrodku Adopcyjnym reprezentująca Diecezjalne Centrum Służby Rodzinie i Życiu,
- Jolanta Miziewicz–Duśko psycholog, konsultant Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu,
- Marzena Hajdecka psycholog, realizator programów profilaktycznych z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kilińskiego 25.
Debata dotyczyła profilaktyki FAS, schorzenia płodu wywołanego piciem alkoholu przez kobietę w ciąży. Wszyscy eksperci oraz uczestnicy spotkania byli zgodni, co do działań profilaktycznych promujących całkowitą abstynencję w czasie ciąży.
Na końcu spotkania wystąpił kabaret „Ententa”, który bawił wszystkich gości i uczestników.