15.11.2017 r. w murach CKZiU Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska odbyły się warsztaty dotyczące analizy plakatu i rysunku. Pani Justyna Rybak z WSTI w Katowicach omówiła funkcja plakatu reklamowego, co łączy się z przyciąganiem uwagi - wzbudzeniem pragnienia posiadania reklamowanego produktu. Tak samo, jak w rysunku, jest w plakacie: działamy na emocje odbiorcy poprzez współczucie, kontrowersje, strach, obrzydzenie, tabu oraz humor. Uczniowie klasy I eg dowiedzieli się również, jakie są cechy plakatu reklamowego: traktujemy odbiorcę jako przyjaciela - jeden dominujący motyw (zdjęcie, obrazek, napis) - ograniczona liczba słów - ekspozycja logo (logo musi być widoczne, by odbiorca skojarzył przekaz z konkretnym produktem) -widoczne duże litery -prosty i czytelny przekaz.
Analiza tekstów ikonicznych to jedno z zagadnień na maturze ustnej z języka polskiego.